Samen dansen is
goed voor je hoofd, je
hart en je handen.

Peutergroep de Vlinderboom

Op peutergroep de Vlinderboom worden peuters warm onthaald. Zij beginnen in de kring waar gezamenlijk de ochtend wordt gestart. Na het vaste ritueel gaan de kinderen op in hun vrije spel. Zij worden door hun juffies meegenomen in een duidelijk dagritme. Zo creëren we een gevoel van veiligheid en geborgenheid. In de meeste gevallen stromen de peuters van de Vlinderboom op hun vierde jaar door naar onze kleuterschool. Zo ontstaat een doorgaande lijn voor de kinderen, zodat ze op een prettige manier kunnen inbedden in de school.

Vanaf 2,5 jaar kan uw kind terecht bij de peutergroep die zich in deze school bevindt. Hier wordt gewerkt vanuit de antroposofische pedagogiek en het uitgangspunt is het bieden van een huiselijke omgeving; een vertrouwd, prettig en veilig tweede ‘thuis’. De kinderen gaan gezamenlijk broodjes bakken, vrij spelen, eten, buiten spelen en knutselen.
Kinderen kunnen ingeschreven worden via de website www.devlinderboom-opschool.nl/home/haarlem/ en worden doorgaans bij het bereiken van de leeftijd van 2,5 jaar geplaatst in één van de groepen. Er zijn vaste groepen zodat de kinderen in een herkenbare situatie komen. Er is een maandag-donderdag groep en een dinsdag-vrijdag groep. De woensdaggroep wordt vaak benut voor kinderen die extra willen komen of die juist willen wennen. De openingstijden van peutergroep de Vlinderboom zijn van 08.15 tot 12.30 uur. De vakanties lopen synchroon met die van onze school.
De peutergroep heeft gesubsidieerde plekken van de gemeente Haarlem voor ouders die niet (beiden) werken en valt onder de wet Kinderopvang. Hiermee krijgen ouders die allebei werken kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst.
Kijk voor meer informatie of schrijf je in via: www.devlinderboom-opschool.nl/home/haarlem/peuters/
Voor vragen mail of bel Eva Oenes Beschikbaar van 09.00 uur tot 14.00 uur administratie@devlinderboom-opschool.nl 06 36493122