Samen dansen is
goed voor je hoofd, je
hart en je handen.

De school

De Rudolf Steinerschool is een vrijeschool in Haarlem-Zuid. We hebben ruim 400 leerlingen verdeeld over twee locaties: Engelandlaan en Duitslandlaan. Beide locaties hebben drie kleuterklassen (regulier: groep 1 en 2) en de onderbouw; klas 1 tot en met 6 (regulier: groep 3 tot en met 8).

Op de Rudolf Steinerschool kun je als peuter binnenstappen en als pre-puber de school weer verlaten. Voor de allerkleinsten hebben we een peutergroep, de Vlinderboom. Van daaruit kunnen ze doorgroeien naar de kleuterschool en uiteindelijk de basisschool. Allemaal op basis van dezelfde gedachte: als je enthousiast bent, leer je meer.

Onze leerlingen komen uit verschillende gemeenten in de omgeving. Het merendeel is afkomstig uit Heemstede, Haarlem Centrum, Haarlem Schalkwijk, Bloemendaal, Overveen, Hoofddorp, Zandvoort en Vogelenzang.

Op onze basisschool leggen we voor leerlingen de basis voor de rest van hun leven. We spreken de eigen wil aan en laten ze op zoektocht gaan. Zowel met het hoofd, het hart als met de handen. Zo kunnen ze optimaal groeien met hun verstand én hun gevoel.

Onze leerlingen behalen uitstekende leerresultaten. Zeker als we kijken naar het landelijk gemiddelde. Van een standaard basisschool gaat 40% naar de havo en het vwo. Bij de vrijescholen is dat percentage 60%.